Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Finska Yle skriver att finska Utrikesministeriet säger att man ska undvika alla resor. ”Utrikesministeriet avråder från allt resande på grund av coronaviruset. I ett resemeddelande för en stund sedan säger Utrikesministeriet att risken att insjukna i coronasmitta har ökat i Europa och överallt i världen. Det påverkar säkerheten för resenärerna och därför uppmanar ministeriet finländarna att undvika resor överlag. UM kommer inte längre att uppdatera resemeddelanden för enskilda länder.”
Har du hört något om det Anne?
|
Det är lite diffust det där, man skall undvika resor, men ändå går både flyg och tåg hela tiden.

Och sen skall man stanna hemma i två veckor efter att man har kommit hem? Gäller alla länder. Enligt vad jag förstår så är detta rekommendationer och om du har varit låt oss säga på semester på Teneriffa och känner dig helt frisk borde du alltså stanna hemma i två veckor? Alla kan ju inte distansjobba så vem betalar lönen? Och gör jobbet om det nu finns något jobb?
Mycket är oklart ännu. Kanske något stiktare är på kommande. Här i mitt område har man inte någon smittad ännu. Men situationen ändras ju hela tiden.
Personligen börjar jag så småningom och tro på att det inte blir någon Greklandsresa för oss i maj.
/ Anne