Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-23, 19:35
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Minnen från Grekland !

Ett av mina roligaste minnen från Grekland var att jag blev medbjuden på en kombinerad fisketur och jakttur. Minas, som äger hotell Artemis i Kamari (vårt hotell ), frågade om jag ville med på en utflykt! Jovisst ville jag det! Tidigt en morgon så åkte vi till Akrotiri för att träffa Fani (jägare) och Georgos (fiskare) och hans son Michalis. Färden gick ut på böljan den blå. Vi tog upp en massa nät som var utlagda dagen innan. Fiskelyckan var sisådär! Efter detta styrdes båten mot den vita ön, Aspronisi. Där tog Fani med mig upp på toppen av ön. Aspronisis form är som ett upp och nedvänt strykjärn, 70 meter högt över vattnet. Jag klättrade och slet för att ta mig upp till ovansidan på ön. Fani som bara var 70 år, formligen flög uppför sidan på ön! Hans hundar var snabba så de var redan där när vi kom upp. Meningen var att vi skulle skjuta kaniner där upp! Hahaha, vad vi bedrog oss. Den enda kanin vi såg var en död en, den hade blivit mumifierad i solen. Jag kickade till den och den skramlade som en marrackas. Efter tre timmar och inte ett skott avlossat, tog vi oss ned till de andra gubbarna. Därpå följde det skjuttävling på tomburkar, jag sköt prick på mina burkar. Sen grillat kött, grönsaker och vin i jättemuggar! Efter det slappade vi i flera timmar. Jag snorklade runt revet där vi hade landat. Oj va mycket fisk det var där samt massor av sjöborrar. Vad jag inte visste var att ön är privat! Så jag tillhör nog en mycket lite skara svenskar som har varit där uppe på ön! Dagen slutade med båtresa tillbaka till Akrotiri. Vilken dag!!!!!!!!!! Den glömmer jag inte i första taget
MVH
yeasou
Svara med citat