Ämne: Kypseli
Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-21, 09:04
meleagros meleagros är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Kypseli

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Jag besökte min dotter när hon bodde i Kyseli några månader i en gammal lägenhet med mycket charm. Området lär vara Atens barnrikaste vad det ny betyder i ett land där så få barn föds. Personligen gillade jag Kallithea där hon också bott bättre men det kan nog bero på att jag som mamma uppfattade den stadsdelen som tryggare.

Eva
Tror inte jag har varit i Kallithea, har definitivt inte bott där. Men det kanske jag gör en dag. Vill gärna bo i olika statsdelar när jag är där. Ja, det är något speciellt med Kypseli ... Inte lika backigt som Pangrati heller.
Det märkliga med Athen är man sällan ser barn, men i Kypseli gör man faktiskt det. Det jobbiga med min vistelse där var dock den där jäkla hunden som alltid började skälla när folk drog ner sina jaulisier ... gällt och med intervaller. Eftersom det var varmt var jag tvungen att ha balkongdörren öppen, så en natt gick jag ut och skrek Håll käften åt hunden. En annan skrek Shut up en annan gång. Jag gillar hundar, men den där hade jag lusta att ... Grrr!
En annan gång fick jag sova på balkongen och det var visst fler som gjorde för en natt när jag stod och rökte så hörde jag något konstigt ljud. ... Snarkningar... Ja, vilket annorlunda liv det är där, emot här ...
*Suck*

Tack för ditt besök!

Meleagros
Svara med citat