Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-28, 23:35
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Jag tror att det finns många olika typer av resenärer; vissa vill träffa landsmän på semestern, andra inte. Gränserna mellan de olika typerna behöver inte nödvändigtvis sammanfalla med andra gränser - alla som åker charter behöver inte vilja umgås med landsmän, alla som har Kalimera-tröja behöver inte avsky att ligga på en fullpackad sandstrand och alla som åker med ryggsäck i stället för resväska behöver inte uppleva mer av det genuina Grekland...
Ruby
Jag kan faktiskt vilja olika saker, olika dagar under min greklandsvistelse. Vissa dagar "drar" jag, då jag hör svenska talas. Andra dagar söker jag kanske kontakt. Ibland vill jag ha det ultimata lugnet och vissa gånger vill jag ha mer livligt. Dock, fysisk trängsel undviker jag "som pesten"
Angående Evas skrivande/hänvisande till åldersskillnader, så påverkar det sällan "mitt val" av semesterkontakter. Tvärtom, så har jag själv upplevt mej bli "vald" av unga människor, från andra länder, där kontakten ibland sedan fortsatt efter avslutad semester Vad gäller K-tröjan så träffade vi en kvartett på Paros i sept. förra året. Vi gick fram o hälsade, fick lite tips samt bytte lite erfarenheter. Vi, maken o jag, tyckte det var väldigt trevligt
VÄNNER via Kalimera; har även vi fått som vi har kontinuerlig kontakt med. Dessa personer räknar jag i dag som verkliga VÄNNER och dom är viktiga för mej, oavsett resa eller inte resa till Grekland.
-Birgitta 41+
Svara med citat