Citat:
Ursprungligen postat av Aiakos
Det är ett helt vanligt rum, tre sängar, tv, ac, balkong, kök, nära stranden, inne i stan. Inget speciellt egentligen. Startade en tråd på Facebook och vad det verkar så är priset rimligt och många som precis varit där skriver att det inte står hotell raggare i hamnen längre.
|
Jodå, det står många rumsuthyrare i hamnen. Jag var på Naxos så sent som i slutet av september förra året. På Naxos bor jag alltid inne i stan och jag brukar gå till hamnen någon gång varje dag bara för att titta på och njuta av uppståndelsen när en färja anländer. Rumsuthyrare finns där, de kämpar på (som vanligt) och vid det här laget känner jag igen de allra flesta, jag kan t o m namn på flera av dem (jag har tappat räkningen på hur många gånger jag varit på Naxos). De är där och kämpar för att få gäster, de vill ju ha full beläggning och de har bara 4-5 månader per år. Minskat antal rumsuthyrare vid hamnarna under högsäsongen innebär att många redan har full beläggning på sina ställen och därför inte bryr sig om att åka till hamnen och kämpa. Det är samma sak på flera öar, t ex Paros, de finns där och kämpar på.
Jag åker inte längre till Grekland (eller någon annanstans i Europa) under juli/augusti så jag har svårt att bedöma prisläget. Det är klart, när man åker i maj/början av juni och mitten av september/oktober och betalar 20-35 €/natt (alltid förhandlat på plats!) så är 80€/natt en "astronomisk" summa. Men, allt är förstås möjligt under högsäsongen.