Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-21, 14:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Boka boende eller inte

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
Hur gör ni, och hur gjorde ni förr.
När vi för drygt tio år sedan öluffade i Grekland i sex månader besökte vi 31 öar under sex månader. Vi hade förbokat första hotellet (på Lefkas) sedan fixade vi allt på plats. Oftast gick det smidigt, men det hände att vi fick sova utomhus, och vi fick lämna en ö samma dag som vi kom för att det inte fanns några rum att hyra överhuvudtaget. Det är den bästa resa som vi har gjort.

Det var den sista öluffen som vi åkte obokade. Resorna efter det har vi bokat i förväg. I regel bokar vi alltid första boendet hemifrån, och resten på plats, när vi vet vilken som blir nästa ö. Letar alltså inte på plats längre. Ett undantag är när vi har luffat runt med bil på Kreta, då har vi bokat första och sista boendet hemifrån, och resten på plats. Så på Kreta letar vi rum, det beror på att vi inte vet vart vi ska förrän vi är framme så att säga.

När jag luffade till tio öar på tre veckor för några år sedan bokade jag de två första öarna hemifrån, och den sista ön. Resten bokade jag på plats, letade alltså inte rum då heller.

Idag skulle jag inte få för mig att gå runt och leta rum. Inte lika spännande, men ack så bekvämt. Dessutom har vi lärt känna folk som har pensionat, och då blir det lätt att man bor på samma ställe igen.

Ni som bokar via Booking.com får gärna boka via länken nedan, då går några kronor från varje bokning till Kalimera. Det gäller bokningar i hela världen.

Booking.com och Kalimera.
Svara med citat