Sv: Rhodos/Karpathos april 2019
tissda 7.5
Hejsan!
Blandad vaederlek idag. Upp till jaernaffaeren o fixa bultar till borden pa Pelagos, som ska oppna nu till fredag. Sen lagade jag lite stolar peau Pelagos, for dom aer klassiska stolar och det aer synd att kasta bort dom. Dom aer velbyggda, sa allt man behover gora aer skaffa bra lim, polyurethan, som haerdar pa fukt, sen borra och limma och sen skruva....Da blir det kemisk och mekanisk bindning, som haller laenge....
Sen upp till Garden Villa och kora lite trimmer, for tant Sofia ville ha det lite kortare. Daerefter lite linolja pa traelisterna som jag skruvat upp vid nr 7 och 8. Det later som jag ligger i som en igel,men jag tar goooood tid peau mej, fast jag aer noggrann, till skillnad mot manga andra..Sa det kanske blir tre,fyra timmar jobb varje dag ungefaer....Naesta gang jag aer haer ska jag forsoka skriva upp jobbtiden, bara for att se vad det egentligen blir....
Nu kvaellas det, och lite folk sitter vid poolen och smapratar, jag har gjort en skylt som jag fyllt i med rod tusch....
Nu ska jag ta och kika efter biljett till Sverige.....
Mvh,
Mikke
Ps, Janne, jag trodde ocksa att dammen skulle bli fylld, men eftersom Karpathos aer en vulkanisk o med mkt sprickbildning,sa rinner vatten fort bort haer.....Men alltefter slam etc sjunker ner mot botten, sa taetar det nog over tid, sa det blir nog mer vatten alltefter, beroende forstas pa nederbord. Tanken var ju att fa vatten att stanna kvar och pa sikt hoja grundvattennivan, men har inte snackat med nan som har brunn i naerheten....aen.d.s
|