Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-13, 21:39
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Är jag blåst?

Jag säger som både Ivi och Arne: Simma lugnt. Det löser sig. Sannolikheten att någon på en så liten ö skulle försöka blåsa dig är så liten att den försumbar. Sannolikheten att NÅGON i Grekland skulle försöka blåsa dig på det sättet är försumbar!
Citat:
Och tänkt på att de kanke bara får kontoutdrag en gång i månaden
Nu pratar vi om en mycket liten ö i Grekland. Grekiska banker och Grekisk Post, brrrr och hutter...

En gång i månaden? I ett land där hyran betalas när man råkar springa på hyresvärden...!? När familjen kanske bor, och jobbar, i Athen under vintern, och Farfar eller Morfar hämtar posten var 14:e dag, högst. Och han förstår ungefär lika mycket om Fax som vi vet om de yttre delarna av solsystemet...
Citat:
INTE ett ljud sedan dess
Ahhh, Greek time... GMT=Greek Maby Time... Som någon så insiksfullt skrev här tidigare...

Har du inte hört något ca 2 - 3 veckor innan du ska åka, ring ner och kolla. Han kommer säkert att säga: Ohhh, sorry, no problem...! I forget...

MEN, dubbelkolla att du skickat till rätt konto. Om du kan, kolla att du FÅTT rätt kontonummer och faxnummer! Och om det finns några tvivelaktigheter, ta med kopior på din insättning och ditt fax.

Stämmer allt så betvivlar jag att du ska ha några problem. Men fortsätt gärna skriva och berätta hur det går. Skulle du trots allt ha problem, där du i så fall skulle vara den förste som har dylika problem här på KALIMERA, så tror jag att det finns många här som har bra kontakter på Antiparos som kan hjälpa dig...

Peter
Svara med citat