Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-12, 14:19
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Att inte flyga

Miljödebatten är mest tragikomisk, läste nu senast att det kommer mer koldioxid ut nu från vägtrafiken iom man gjort det olönsamt köpa dieselbil (det är som pest eller kolera, antingen partiklar eller koldioxid) och tekniken för att få bort partiklar från en dieselmotor finns det är bara det är dyrt och det är ju därifrån hela avgasskandalen kommer ifrån egentligen

Själv har jag faktiskt inget dåligt samvete alls för att jag flyger o far som aldrig förr, jag äter kött och gjorde ett oerhört fint kap på en ny dieselbil precis innan skatten höjdes (tack regeringen)

Jag har bestämt mig för att aldrig skaffa några barn, dels för att jag inte tycker om barn och inte vill ha några egentligen, men också med tanke på miljön och omvärlden; ett barn är ju rent krasst det absolut värsta man som människa kan ta sig till att producera om man nu vill värna miljön, det absolut sista vår planet behöver är ju fler människor och det finns inget som orsakar så stora utsläpp som en till människa, spelar ingen roll vad denna äter eller inte äter, bara att den äter och konsumerar. Tycker det skrivs försvinnande lite om ett barns miljöpåverkan i debatten.

Jag går inte runt o predikar detta eller bygger märkliga hat-appar, men jag förtäljer gärna min ståndpunkt och jag står för den

Med detta sagt försöker jag såklart vara miljömedveten där det är enkelt och går utan för stora utsvävningar, sorterar, konsumerar inte onödigt och köper aldrig någon påse i affären
Svara med citat