Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-28, 22:15
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Höga höjder och bitande ormar

Nu när det har varit lite jullov på Kalimera kan jag börja det nya läsåret med en liten betraktelse; Jag lider av höjdskräck !!
När vi ska boka ett nytt resmål kollar jag alltid kartan för att se hur många kringelikrokvägar det är till boendet från flygplatsen. Även om jag egentligen inte vill veta innan.
När vi vespade på Kreta i höstas åkte vi från Agia Marina mot Kolymbari och efter det vidare uppåt..uppåt..huu!! Utsikten var jättevacker men sen... ju högre upp vi åkte så kom den där hissnande känslan!! Även om jag blundar så får jag "hål i ryggen" och en känsla av att dras ner mot stupen som en magnet! Det var bara för maken att vända efter som jag bääade högre än getterna🐐 som sprang bredvid oss. Jag avlämnades nere vid havet, badade o njöt på klapperstenstranden och han gjorde en ny uppstigning med vespan, som nu var betydligt lättare att hantera. När han efter nån timme återvände sa han att det var nog tur att jag inte varit med. Det hade börjat "kittla i benen" när han börjat nå toppen! Han som inte är ovan att snirkla runt i grekisk terräng!! Raksträckan tillbaka via Gerani mot Agia Marina var en ren njutnig för mig!!
/ Kajja
Svara med citat