Ämne: Höstvisa
Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-09, 18:01
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Höstvisa

Birgitta!

Sänder massor med varma tankar till dig i din sorg!

När du tidigare i höst skrev om Arnes insjuknande i Grekland och era vedermödor för att ta er hem så uttalade jag min beundran för din styrka att hantera läget. Det är där jag vill hämta ett starkt minne av Arne.

Efter varje resa ni har gjort så har han noga påpekat hur viktigt det var för honom att visa sin uppskattning och överräcka en välförtjänt bukett blommor till sin kära hustru, "Reseledaren", som tack för utomordentligt jobb.

Arne visade också stor uppskattning och omsorg om djuren i hans omgivning. Ingen kan ha missat all mat han försett alla "sina" huskatter i Grekland med. Jag minns också hans upprördhet och engagemang hos borgmästaren (eller var det polismästaren?) angående tjuvskyttens avlivande av hägern i Paleochora.

Ja minnena som Arne bjudit oss här på Kalimera på är många. För mig har hans speciella språk och annorlunda ordföljder varit stor källa till glädje. Jag bär med mig minnen av många härliga uttryck från Arne. Bara ett av många är hans benämning av Express Skopelitis som "Detta Rysansvärda Flytetyg!".

Nu klyver jag ett krus vitt och sänder många varma tankar till både dig och Arne.

Masse
Svara med citat