Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-07, 10:53
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rhodos/Karpathos i september.....

sondag 7.10
Hejsan!
Uppe tidigt och trixade med det stora citrontraedet, som haengde over staketet....men tog de tva korta plankorna, som jag hade under en stor parasollfot ner jag malade den igar, och med dom korta och raett tjocka plankorna, fick jag undan grenarna, sa jag kom at att mala....
Nu faerdig forutom ytterligare en toppstrykning....
Angaende faerger: jag foredrar lacknaftabaserade faerger, dom sitter baettre och laengre, tycker jag. Sen malar jag utomhus,och haer pa Karpathos blaser det ju for det mesta....Sen en hogglans faerg, och dubbla strykningar pa oversta staketdelen, som s.a.s tar emo mest sol,sand och eventuellt slitage....
Vattenbaserade faerger innehaller ju ocksoeau en hel del kemikalier, sen aer det forstas billigare for faergfabrikanterna att gora en emulsion, for vatten aer ju forstas billigare aen lacknafta.....
Fick tag i en biljett hem igar, med Norwegian for ca 1200 sek. Flyger fran Rhodos lordag 13 oktober, och landar pa Arlanda kl 21.15, och blir haemtad av den snaelle Sten-Anders Fellman.....
Alltso tar jag Blue Star faerjan nu till onsdag och far da tva dar peau Rhodos.....
Mvh,
Mikke
Svara med citat