Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Ibland har jag funderat på att ta en sista minuten, men bara för flygresans skull. Sen skita i hotellet och fixa eget boende på resmålet. Men det var nån som sa att om man gör så, kan charterbolaget avboka fin hemfärd. Kan det verkligen stämma?
/Netwolf
|
Nä, det kan väl inte stämma att charterbolaget kan avboka hemfärden?

Har förresten ofta funderat på en sista minuten. Problemet är bara att när jag ser frestande priser, då har jag inte möjlighet att resa. Men kanske när vi har blivit pensionärer.
Vi var på charter senast 2014. Då till Lesvos som var en nyhet det året. Hade varit sugen på Lesvos en längre tid så tänkte att nu måste man väl nappa på. Och tur var det för de hade Lesvos på programmet bara två år. Det var väl flyktingsproblematiken som ställde till det 2015. Men nu är Lesvos lyckligtvis tillbaka med ett annat charterbolag. Tycker att charter är bra om man bara har en vecka att resa på, men då skall det gärna vara ett resmål som det annars skulle vara krångligare/dyrare att knåpa ihop själv. Även om jag inte riktigt gillar resor där man måste ta sig till en ö genom att flyga till en ö och sen ta färja (när man bara har den där ena veckan). Helst skall det då vara korta resor. Som från Skiathos till Skopelos t.ex, en sån resa har vi också gjort med charter.
Nu funderar jag på Leros? Bara en vecka, då skulle charter säkert funka och bli billigare än att ordna själv. Men, jag vet inte. Skulle hellre välja något annat boende än det som Apollo har att bjuda på (samma i Finland och Sverige).
Och Masse, ibland blir charter billigare, ibland inte. Beror så mycket på vad flyget kostar osv. Det som absolut är bättre med att ordna resan själv är att man då har mycket mera att välja på när det gäller boende.
Men precis som Kajja skriver, kom hit och berätta om era charterresor!
/ Anne