Sv: Rhodos/Karpathos i september.....
Tossda 20.9
Hej alla !!
Janne, Elias verkar ma riktigt bra, jag ser honom varje dag nan timme eller sa. Kikade upp hos honom och han har en gammal Toyota, som ser lite skamfilad ut, men han sa att den var rostig och dann, men jag var daer och kikade forstas, for jag parkerar Vespan bakom den. Inte alls sa illa, nagon rostflaeck fanns ju, men enligt Elias har motorn (?) gatt bara 11.000 mil, vilket inte aer saerskilt mycket, om man bytt olja och filter regelbundet....
Hursomhelst sa foreslog jag att han skulle ta bilen upp till Vroutsas och snacka med Yannis, for Elias sticker ju till USA over vintern, sa min ide var ju att da kunde Yannis se over den i lugn och ro, for sa mycket pyssel kan det inte va, forutom stotdaemparbyte....
Jag traeffar Elias i eftermiddag, efter han varit hos Yannis, sa far jag se hur det blir...
Det tredje, stora hotellet jobbas det INTE pa, enligt va folk saeger, sa vaentas det pa rivningstillstand for ett litet hus plus scooteruthyrningsfirman....Den extra ytan gor ju att
detta hotell, naer det blir faerdigt, kommer att bli stort....Hur manga vaningar vet jag inte....men man kan ju hoppas att det blir finare aen Konstantinos staelle....Men sorgligt aer det, for ju fler stora hotell med AI, desto svarare for de mindre....
Igar traeffaede jag Marja-Liisa och Lasse fran Finland. Dom knallandes naer jag lunchade hos Nena, det var en overraskning !! Inte nog med det, jag fick en fin, finsk kasa av trae, med TVA fingerhal dessutom....!!! Det finns mkt snaella maenniskor...
Idag lite blasigt, men det haller nere temperaturen, som aer precis lagom. Opps, va klockan gar, dax for lite stifado eller nat gott hos Nena.
Var hemma nagra timmar hos Jonathan Preece igar, hans dam var i Schweiz, sa det blev en del bocker med hem i ryggan....Snart aer han uppe i 3 tusen, helt klart Karpathos storsta bibliotek ! Norska Ragnhild har jag ocksa sett och surrat med en stund, hon cyklar omkring och verkar vara i vaeldigt god form och en fin cykel har hon dessutom. Pelagos ser ut att ha folk varje kvaell, men pa stan borjar det sakta tunna ut sa smatt.....
Mvh,
Mikke
|