Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-06, 20:23
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rhodos/Karpathos i september.....

Hej!!
Idag fick jag nåt meddelande i mobilen om nåt paket....Jag har dålig koll, för det skickas efter ganska ofta, men denna gången hade innehållet med Karpathos att göra...
Till saken hör att för några veckor sen så fick jag ett videosamtal från Andreas Diakidis, där han berättade att kontrollpanelen i dörren på deras Mersa hade gått sönder, och att få tag på sån där manick skulle visst ta lång tid och kosta över 200 Euro....
Så han undrade om jag möjligtvis kunde få tag på nån, så han skickade ett bra foto plus det grekiska instrumentet,som jag inte direkt hade nån nytta av....Men fotot var bra, och årgång och beteckning, så jag gick direkt in på Facebook och till Karlstadssidan " jag vill ha hjälp", där jag fått hjälp flera ggr förut.
Så efter tio minuter hade jag fått tips om var jag skulle söka, sen kom det ett konkret förslag med länk till AliExpress, där min granne hade varit inne och hittat en sån panel.
Så jag gick med, beställde, och idag kom den....för ca 50 usd.
Så jag tog bilder, skickade till Andreas, som ringde tillbaka och var glad. Den tar jag med mej i väskan och så sätter vi dit den nån dag.....
mhv,
Mikkd
Svara med citat