Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-04, 22:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rhodos/Karpathos i september.....

Hejsan!!
Apropå gamla minnen från Karpathos, så vare en gång för länge sen som jag följde med Jonathan och Ursula på nåt party nere vid Afiarti. Det var på den tavernan som ligger vid stranden och där all utrustning,bräder,segel,etc finns på första våningen, och själva tavernan finns uppe på andra våningen. Det var fullt med tyska vindsurfare där, och jag vimlade runt och försökte konversera med dom, men min tyska är rudimentär, så det gick inge vidare....Framåt tolvtiden blev det lixxom lite trist, och jag var väl lite ölrörd,så jag beslöt mej för att gå hem till Pigadia.....Vädret var förstås finfint, månen lyste, och det var svårt att gå vilse, så jag kom väl ut på raksträckan och knallade på.....Efter nån kilometer kom det en bil åkandes åt samma håll som jag gick, och den stannade, utan att jag hade lyft handen för att lifta....
Jag kikade in i bilen, och killen undrade vad jag gjorde....jag berättade att jag var på väg per apostlahästar till Pigadia.
Hoppa in, sa han, och till min förvåning gjorde jag det....
Så gick det med min planerade promenad till Pigadia...
Tänkte på det när jag läste om bästa sättet att ta sej till Olympos...Det enklaste, och troligen billigaste, sättet att ta sej dit är nog att skriva en pappskylt, ställa sej vid utfarten vid Konstantinos Palace och lifta.....
mvh,
Mikke
Svara med citat