Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2005-04-26, 16:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Hej!

För mig är det naturligt både här hemma och utomlands att umgås med människor jag möter och i vars sällskap jag trivs oavsett var personerna kommer ifrån. Nationalitet, klädsel etc saknar egentligen betydelse utan det är mötet med andra som räknas. Talar man som jag ingen grekiska och förstår mycket lite är det kanske lättare att umgås med engelsktalande eller skandinavier men visst har det under årens lopp blivit många trevliga stunder med den grekiska lokalbefolkningen. Dottern som talar grekiska har betydligt lättare att komma i kontakt med greker men åldersskillnanden gör säkert en del också. Ungdomar och yngre personer är kanske mer nyfikna på varandra och har lättare att hitta naturliga mötesplatser än vi som är lite äldre.

Jag gillar mindre öar där massturismen inte satt sina spår allt för mycket men kan även roa mig på orter med många turister. Har heller inget behov av att vara exklusiv och det skulle kännas väldigt fånigt att undvika att umgås med en trevlig svensk bara för att jag befinner mig utomlands eller för att den personen bär en kalimeratröja.

För mig är kalimerahemsidan inte som vilken hemsida som helst utan en möjlighet att odla mitt intresse för Grekland och jag har via hemsidan fått vänner och bekanta som kommit att betyda mer för mig än att vi läser samma sidor på internet. Kontakterna ger mig glädje, små pratstunder, skojiga middagar, rara små sms och email från människor jag annars aldrig skulle ha träffat. Jag tillhör dom som sett sidan utvecklas under många år och kan inte låta bli att förundras över allas engagemang och intresse för ett annat land och dess kultur.

Eva
Svara med citat