Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-14, 14:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Fotbolls-VM i Ryssland i Grekland

Idag är det exakt en månad till fotbolls-VM i Ryssland. I morgon får vi veta vilken trupp Janne Andersson har tagit ut. Spännande!

Jag har varit i Grekland under många VM och EM. Intresset är mycket stort även i Grekland, trots att de inte är kvalificerade denna gång. Om man som jag gillar fotboll är det ingen risk att man missar några matcher. Om man däremot inte gillar fotboll är det mycket svårt att komma undan. Alla matcher sänds på TV, det är flera matcher varje dag, och det finns teveapparater ”nästan överallt”.

Fotboll på torget i Chora på Ios.

Jag är ambivalent när det gäller att se på fotboll när jag är i Grekland. Reser jag själv tittar jag på alla intressanta matcher (det gjorde jag vid senaste VM), men om Camilla är med ser jag bara Sveriges matcher, och det händer ju inte så ofta, att Sverige är med alltså. Samtidigt gillar jag inte att det sänds fotboll på så många ställen. Jag vill ju lyssna på grekisk musik och njuta av stunden. Som sagt, jag är lite kluven.

Hamnpromenaden i Naxos stad vid förra VM.

VM pågår mellan den 14 juni och 15 juli. Är du i Grekland då, och ser du i så fall fram emot att se matcherna i Grekland, eller kommer du att se det som ett störande moment?
Svara med citat