Ämne: Båtluff
Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-06, 09:26
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: Båtluff

Citat:
Ursprungligen postat av viveka Visa inlägg
Hejsan
Hört någonstans att det inte är som förut med en massa uthyrare som står i hamnen och väntar. De andra öarna vi tänkt besöka är folegandros,Ios och avslut på Santorini.
Mvh.Viveka
En ”massa” rumsuthyrare som står i hamnen och väntar finns bara på några öar (Naxos, Paros, Patmos, etc), men några rumsuthyrare står och väntar i nästan alla öar. Förra året båtluffade jag tre gånger (en gång med barn och barnbarn i början av juli, 2 veckor). Totalt besökte jag 14 öar förra året, det fanns rumsuthyrare vid hamnen på alla öar förutom på Ikaria (anlände i Agios Kyrikos i början av oktober och jag tror jag var ensam turist som steg av färjan), men det var inga problem, en promenad på 200-300 m och 20 minuter senare hade jag en stor studio med balkong mot havet. Finns det ingen rumsuthyrare i hamnen? No problem! Promenera en liten bit från hamnen och så får ni tag i rum/studio inom 10-20 minuter. Bästa pris får ni alltid på plats och då framförallt i september. Och ni ser vad ni betalar för. Se alltid till att transport tillbaka till hamnen ingår i "avtalet" (transport från hamnen till hotellet ingår förstås alltid, om det inte är en kort promenad från hamnen, förstås). Det är absolut inga problem att få tag på rum/studio i september. Färjor behöver man definitivt inte boka i förväg.
Nästa lördag åker jag iväg och skall besöka Samothraki, Thasos, Agios Efstratios, Limnos och Lesbos. Inga bokningar i förväg och jag är 100% säker på att det inte blir några problem.

Ha en trevlig resa!

Senast redigerad av RobEri den 2018-05-06 klockan 09:39.
Svara med citat