Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-04, 18:58
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Kryssningar i Grekland och grekiska övärlden

Först och främst, Vi är alla olika och har olika smak. Då är det bra att det finns olika alternativ så att så många som möjligt blir nöjda.

Jag är en jättestor älskare av havet. Gärna på stora fartyg till sjöss. Länge!!! Men inte kryssningsfartyg! Helst lastbåtar, men det var mycket länge sedan sist. Jag har aldrig valt kryssningsresa. För mig känns det som ett AI-boende där man då och då lämnar hotellet (båten) och gör dagsutflykter. Båten lägger till på morgonen. Tidig uppstigning och iväg med buss på rundtur på det nya stället. Tillbaka på eftermiddagen och ombord igen på AI-hotellet. Ett eller i bästa fall två dygn till sjöss och sedan samma sak igen.

Hur mycket av de olika resmålen hinner man ta in och lära känna? Men visst, man kan efter en sådan tur "bocka av" en hel radda ställen som man har besökt om man tycker att det är kul. Vi har goda vänner som gärna och ofta väljer kryssningsresor, och det har jag full respekt för. Men för mig passar det inte. Som jag skrivit i andra trådar så kan en kombo på ett par öar vara OK för oss på en tvåveckorsresa, men helst stannar vi längre på en och samma ö och "bor in oss" och lär känna stället. Vi kan inte tänka oss ö-luff = 2-3 nätter per ö under några veckor. Men det är många som gillar det och det är ju också OK.

Masse
Svara med citat