Visa ett inlägg
  #67  
Gammal 2018-04-26, 17:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Samma tossda....
Efter besoket pa Zephyros, sa stack jag till Dimitrios Spanos, tandkirurgen, som raskt kolla gamblingens tandstumpar, samt forklarade sej nojd med dom....Laett for honom att saega, haha....
I samma hus kopte jag ett halvt kilo kottfaers, sen for jag hem till Garden Villa, daer sen jag och Peter gjorde en gryta pa kottfaers och en del av de manga fina tomaterna som vi tjackade hos Sevdalis vaexhus i Afiarti....plus vitlok,gul-och rod lok....Det blev en goder gryta, som saekert raecker nagra dar till....
Efter denna goda maltid, bestaemde vi oss for en utflykt, sa forst for vi till Zephyros, sen for vi till Nenas Taverna, daer hon jobbade for att snart starta, sen drog vi genom stan runt udden, kikade peau det nya reningsverket, sen upp till jaetteparkeringen, och sen vidare upp till topppen och daerifran till Andreas lilla sommarstavlo, som jag hade lanat nyckeln till....Efter detta, skumpade vi sakta nerover, och kom ut i backen vid Damatria, ungefaer daer Andreas och Maria bor. Sen upp till Menetes, och Elias Kafeneon, daer vi kaekade Elias goda Fava med brod och den lokala drycken Box...
Nu har jag laemnat tibax nycklarna till Andreas, och letat fram lite faerger, for Chronis vill att jag fixar till den gamla Pelagosskylten.....Den lyckades jag skruva ner ensam, fast den sitter hogt och aer ganska stor, men det gick med laempor och lite forsiktighet....sen korde jag den med scootern upp till Garden Villa, daer jag ska fixa till den.....
Nu hem i den nedatgaende solen....
Mvh,
Mikke
Svara med citat