Visa ett inlägg
  #65  
Gammal 2018-04-26, 10:38
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos mars 2018

Torsdag 26.4
Hejsan!
Igar sa motte jag upp min polare Peter vid faerjan vid ett-tiden och for med honom till AutoMotoCenter, daer hans scooter stod. Jag hade med mej nyckeln, och sa drog vi upp till Garden Villa och hans rum. Efter lite fika och snack, sa kikade vi peau kartan och stack ivaeg pa en tur. Forst ivaeg till sista macken peau vaeg till Aperi, sen den fina vaegen ner till Achatastranden, sen tillbaka till Aperi, Volada och i Othos stannade vi och kopte glass och vatten. Damen i affaeren kaende igen mej, for jag spelade fiol ihop med hennes pappa for femton aer sen,haha....det hade jag naestan glomt....Sen vidare till Piles och ner mot vaestkusten och Finiki, daer vi stannade i hamnen en stund. Sen mot Arkassa och vidare ner mot Afiarti. I den langa nerforslopan mot flygplatsen lyckades vi fa upp vara 50 cc scootrar i 90 km/t....
Sen till vaenster och upp till Sevdalis vaexthus, daer vi tjackade 4 kg tomater, gurkor, lok,etc....Vi handlade oxo at det danska paret, forstas....
Sen var Peter hungrig och lite trott, sa vi stannade vid Taverna Rina, daer vi fick de goda omeletterna plus lite brod med spenat inuti.....
Sen sakta men saekert hemat Garden Villa, daer vi sen satt i kvaellen ihop med danskarna och hade trevligt, tills det var dax att knoppa.....Ja, de va onsdan det.
Sen i morse, peau torsdag, kom det ett samtal fran Andreas, sa jag stack ner till Zephyros och fixade en parasollfot, som vinglade....Vi vaentar gaester till sex rum idag, och Maria fick just nu samtal om att planet landat, sa dom kommer naersomhelst....
Sa antingen stannar jag och hjaelper till med bagaget, eller sa smiter jag tillbaka till min frukost....ett svart val....
Fint vaeder idag, lite vind och sol.....
Mvh,
Mikke
Svara med citat