Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-24, 22:33
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Var är vi om 20 år?

Citat:
Ursprungligen postat av Thoper Visa inlägg
Man funderar över vad som händer med de nya generationerna greker? Kommer de att vara lika genuina och gästvänliga som grekerna är idag? Man ser tendenser bort från detta redan nu bland ungdomar.
Många kanske har flyttat ifrån öarna till stora städer? Kommer öarna att helt avfolkas?
Ja, vad skall man tro? Vad tror ni?
/Thoper
Jag är väldigt okunnig om det här. Men mitt intryck som resenär och vän av Grekland är att de senaste tio årens ekonomiska svårigheter i Grekland främst har drabbat folk inom offentlig förvaltning och inom industrin mm.

Inbillar mig att turistbranschen som väl har sina största volymer ute på öarna är det som har klarat sig bäst. Grekerna har fått sämre ekonomi och kan spendera mindre, men alla vi utländska turister lider ju inte precis mera nöd än tidigare.

Det har fått mig att tro att näringslivet på öarna klarar sig lite bättre än verksamheten i storstäderna. Av vilken anledning ska då ungdomarna söka sig till storstäderna? Däremot har väl Greklands ekonomiska problem kanske inte precis bromsat benägenheten för de unga i Grekland att dra iväg utomlands.

Masse
Svara med citat