Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Kan det vara så att många av de yngre grekiska (smör-)sångarna har antagit en annan mindre nasal sångteknik än sina äldre gelikar? Eller vad är din förklaring till att de yngre oftast inte faller er i smaken, Zanét?
|
Vet inte riktigt vad det beror på förutom att vi inte är speciellt förtjusta i den nyare poppigare varianten. Håller oss gärna till den mer traditionella sidan. Ett litet svagt svar kan jag kanske ändå avge och det är att vi tröttnar ganska fort på de modernare och yngre artisterna som många gånger inte efterlämnar någon direkt känsla eller inlevelse utan bara är snabba uppkomlingar som sedan försvinner och glöms bort.
Ett undantag är Prodromos som jag upptäckte för några år sedan. En uppkomling från den grekiska varianten av Big Brother. En härlig kille som jag blir jäkligt glad över att lyssna på. Sjunger t o m falskt emellanåt men är glad och käck

En annan gladlynt och falsksjungande herre, som dock tillhör den lite äldre gruppen, är Xristos Kyriazis - Rekommenderas starkt!
//Zanét