Citat:
det finns mycket sjöborrar, hur mycket är egentligen mycket?
|
Det är ju möjligt att det finns många just där, men under alla mina resor till Grekland har jag sett ytterst få sjöborrar faktiskt!
Citat:
Man borde kanske inhandla några slags badskor
|
Vill du köpa med dig från Sverige så finns det på tex Stadium eller andra större välsorterade sportbutiker. Bra kvalitet, men kostar dock en del. Annars så finns det att köpa i varje gathörn i Grekland för en minimal penning. Kvalitet undermålig, så ta med lim för att ha att laga med. Men de kostar nästan inget... De är bara att kasta när man åker hem. Om man nu inte är extrem nostalgiker som jag är...
Citat:
Några av vännerna säger nämnligen att grekernas körteknik inte är den bästa och vill inte att vi hyr bil....
|
Vänner är viktiga och de ska man vara rädd om, men de har inte alltid rätt! Greker generellt kanske har en något annorlunda inställning till detta med bilkörning än vi har. Men på en liten Grekisk ö så brukar det fungera bra ändå. Det är oftast väldigt lite trafik, och kan du köra i en Svensk "normal-stad" så klarar du dig galant även i Grekland. Jag skulle nog vilja uppmana (!) dig att hyra bil och åka runt och titta på ön. Kör som du gör hemma, dvs med viss framförhållning och försiktighet... No problemo... Och du kommer att få en större upplevelse av vistelsen där.
Peter