Jag är precis hemkommen från en underbar weekend i Barcelona! Jag läste någonstans följande om Barcelona: " Staden är ofattbar tills man kommer dit, otrolig medan man är där och oförglömlig efter att man åkt därifrån". Det stämmer precis! God mat, trevliga människor, fantastiska sevärdheter och det bästa av allt....vi har haft 20 - 25 graders värme i tre dagar

! Vi har till och med legat på playan och solat, precis vad man behövde efter denna långa vinter!!
Man hinner mycket på tre dagar om man ligger i ordentligt vill jag lova! Sova får man göra när man kommer hem

. Vi har varit uppe i ett av de höga tornen i Sagrada Familia, vandrat i Parc Guell, besökt Camp Nou, La Pedrea och Picassomuséet.
I går kväll var det stormatch mellan FC Barcelona och Real Madrid. Vi var inte på matchen men följde den på en storbilds-tv i gamla stan. Hoppades på vinst för att få uppleva glädjeyra natten lång. Eftersom matchen slutade oavgjort blev det lugnare än väntat, polisbilarna stod i långa rader längs med las Ramblas och väntade på folkanstormningen efter matchen.
Barcelona är nu en av mina nya favoriter, en stad som jag snart vill återvända till.
Carina - som ser fram emot båtluff i juni