Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-26, 13:47
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Grekland på recept

Hej

Jag har också Tinitus, men dessvärre botar inte Grekland, dess bättre har jag det inte jämnt. Så lider med er som har det alltid!

Men Grekland botade min rygg för 4 år sedan. Jag hade sen ett tag konstaterat diskbråck och min naprapat trodde att det dessutom var en liten benbit som heter symfysen som spökade. Jag låg hemma i ett regnigt juni och hade ont och tyckte synd om mig. Jag kunde inte gå längre sträckor utan kryckor.

Men så hade mina tonåringar avslutning från gymnasiet och var lika lediga som jag. Vi bokade en sista minutenvecka till Skiathos, till samma hotell vi åkte när de var 2 o 3 år i Accladies. (inte direkt billigt med tanke på regnandet, men vi hade inte några andra semesterplaner den sommaren och maken stannade helst hemma).
Jag kom dit linkandes på kryckor och åkte hem med de nedpackade! En vecka med promenader i backar (och de är inte nådiga i Accladies) bad och snorkling i saltvatten, där man blir lätt och utan problem direkt. och värme i största allmänhet; det botade mig!

Det enda problemet var mot slutet av veckan och jag var jättemycket bättre, när vi satt och käkade glass i hamnen och såg färjorna avgå, då fick vi lite ångest, ville slänga upp ryggsäckar på ryggen och dra vidare, inte åka charter...
Löser detta i år med en resa till Skopelos.

/Marianne
Svara med citat