Nu tillhör jag faktiskt en av de få som faktiskt skulle kunna flytta ner. Om jag ville och vågade… Pensionerad i förtid, inga barn, ingen familj… Bara några få goda vänner som jag umgås med, då och då…
Men visst har det kittlat i Grektarmen… Tankar har flugit fram och tillbaka…

Men vart skulle jag flytta? Tinos? Visst har jag goda vänner där, men den ön är precis lika stendöd som alla andra under vintern… Vad ska jag göra då? Sitta framför TV:n och dricka Ouzo? Låter inte så hetsande…
Rhodos? Där det dock lär finns en svensk-koloni? Jag har bara ”studsat” på Rhodos några gånger, för vidarebefordran, och har inga kontakter där… Det lilla jag sett av Rhodos väcker heller inga större önskemål hos mig att bosätta mig där.
Kreta? Jag har tyvärr aldrig satt min fot där och har ingen aning om hur det är! Någonstans inom mig så har jag dock en hemlig beundran för Calle och Git som tog ”fan” i båten och drog ner dit. Och fixade det… Fast de har ju inte fått ner IF:en än… Kreta hade kanske varit ett alternativ, men då måste jag ju åka ner några gånger först och kolla och skapa lite kontakter.
Men jag har en dröm. Fast den kräver en större vinst på V75 eller Triss…!!! Men tänk att ha en lagom stor, välutrustad husbil. Som man under sommarhalvåret kunde köra från ö till ö när det passade. Eller köra hem om man hade lust… Luffa runt lite från ö till ö under sommaren för att parkera den över vintern på tex Kreta eller Rhodos. Snacka om att både äta och ha kakan kvar…
Kontentan av det väsentliga är att mitt svar var: Jag vet inte! Jag vet inte om jag vågar. Jag vet idag inte var jag skulle bosätta mig i så fall. Jag vet inte heller om man orkar dra runt det själv. Det är ju en rätt stor apparat att flytta så långt. Sälja lägenheten och välja vad man vill ta med sig ner, och sälja resten. Och vad händer om man ångrar sig efter några månader? När det inte alls blev som man trodde och hoppades. Flytta tillbaka hem och börja om från början…?
Så: Jag vet inte…!
Peter