Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-31, 21:01
Jayo Jayo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Jag flytt int – hur gör du?

I början på 90-talet jobbade jag i Aten och då köpte vi ett hus på Skiathos. På den tiden åkte vi till Skiathos varannan helg. Sen flyttade vi vidare till Hong Kong och därefter Prag och då blev det semestrar på Skiathos. Nu har jag pensionerat mig och bor halva året på Skiathos, mest sommarhalvåret. Vi var på Skiathos i januari under den stora vintersnön och blev isolerade i vårt hus i fyra dygn. Resten av vintern var vi i Sverige och den svenska vintern var ännu jobbigare. Vädermässigt finns inget ställe i Europa som är perfekt. Då är nog Thailand bättre fast det är så långt borta. Vad jag gillar på Skiathos är möjligheten till socialt umgänge året runt. I Sverige har folk inte tid. När man väger för- och nackdelar så bor jag nog hellre på Skiathos större delen av året än i Stockholm. För övrigt kan jag nämna att jag skriver en blogg om livet här på Skiathos. Tyvärr kan jag inte ge webadressen här, då det ju är mot reglerna i detta forum. Annars skulle ni kunna få läsa mer om hur det är att bo nästan permanent på en grekisk ö.
Svara med citat