Citat:
Ursprungligen postat av RobEri
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Alltså, jag anländer med färja till en ö, menar du att jag skall gå runt och knacka på hos grekiska familjer och fråga om de har ett ledigt rum som jag skall kunna få bo i 5 dagar för att få möjlighet att prata med familjemedlemmar, ev. utföra hushållsarbete åt dem?
Det finns oändligt många olika sätt att kunna umgås med greker utan att behöva bo hos dem och sova tillsammans med deras kusiner, farbröder, morbröder, farfar, morfar, o s v.
Skall alla dessa tiotusentals (om inte hundratusentals) skandinaver som årligen besöker grekiska öar (och andra delar av Grekland) bo hemma hos grekiska familjer? Finns det överhuvudtaget möjlighet till det? Vill grekerna det?
Mitt uppriktiga svar på inledningen i ditt inlägg: "Kanske jag är helt fel ute". Ja, du är fullständigt fel ute. Så långt från verkligheten man kan vara.
Mvh
/Robert
|
Jag är kanske väldigt långt från verkligheten, o ändå så har jag levt så i många år. Suttit i hamnen med greker på kvällarna, diskuterat livet, årets olivskörd, etc