Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-18, 18:14
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Skopelos September 2017

Måndag 18 september

Wifin på hotellet fortfarande lika usel. Den vänliga tjejen i receptionen har visat mig att kablarna ligger väldigt nära utanför vår lägenhet. Hon utesluter inte att något har gått snett. Har lovat att få hit tekniker imorgon.

Efter mycket möda och tid lyckades jag ladda upp ännu en bild. Ni får hålla tillgodo med det så länge. Hoppas få ordning på wifin snart. Annars får det bli inköp av simkortswifi till mitt mobila modem.

Igår kväll middag på förra gångens favorittaverna Klimataria. Kändes inte riktigt som de nådde upp till förväntningarna. Men en ny chans kommer senare då deras stifado ska provas. Det var den vi snöade in på förra gången.

Idag buss till Panormos. Där håller vi till i norra änden av stranden. En liten mysig Taverna Linarakia med 12 solsängar 1 meter från vattenbrynet och med tavernaborden 2 meter bakom oss. Lagom krypavstånd! Förutom god mat har Panormos sådan småstensstrand som vi gillar. Och därmed också ett helt enormt kristallklart vatten. En riktigt varm dag idag. I skuggan vid Panormos uppmättes 34 grader och i vattnet 28. Godis tycker Masse medan Birgit tycker det kunde räcka med minst 5 grader mindre i luften.

Vi har kunnat konstatera att säsongen ingalunda är slut här på Skopelos även om alla svenska charterbolag utom Apollo lagt av i slutet av augusti. Här är liv och rörelse och en hel del folk både på dagar och kvällar. Och bussen till stränderna i förmiddags var knökfull. Alla sittplatser upptagna och gången smockfull.

Masse
Svara med citat