Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Skopelos?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Eftersom rätt ö redan är gissad måste jag medge att den jag trodde ni skulle resa till var fel.
Men då skulle jag tro att det är frågan om Skopelos? Nu är det så pass många år sen jag var på Skopelos att jag inte känner igen tavernan. Men Skopelos stad? Skulle komma ihåg att ni hade någon favorit där.  Namnet kommer jag tyvärr inte ihåg.
/ Anne 
|
Citat:
Ursprungligen postat av nickelena
Hej Masse!
Minns inte något namn, men från Skopelos stad tycker jag mig minnas denna man och hans restaurang. Typ där, som enorma mängder vatten passerade för två år sen (om ett par veckor ganska precis).
Ett krus vitt, beställde vi bla. Nåt av det suraste i dryckväg vi nånsin smakat 
Njut av er resa dit! 
Lena
|
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ
Men åhh, den hade jag ju kunnat svara på direkt utan tvekan om jag sett den tidigare  Men då säger jag väl det nu då, ni ska till Skopelos och besöka Stergio på hans taverna
Ha det så himla bra, Birgit gjorde ett bra val tycker jag!
Maria
|
Men visst är det så!!!! Ni har rätt alla! Det är Skopelos som det handlar om. Vi hade vårt första besök där 2015 och det gav mersmak.
En inte helt okänd Kalimera-redaktör har bl a skrivit så här om ön:
"Vi har aldrig ätit så god mat."
"Vi har aldrig ätit lunch på så trivsamma tavernor."
"Vi har aldrig badat i så klart och rent vatten."
"Vi har aldrig sett så vacker natur."
"Vi har aldrig sett ett så rikt djurliv."
...... så därför är det väl ingen stor överraskning att Birgit valde att återvända till Skopelos.
Och visst är det så Maria att det är Taverna Stergios som syns på bilden. En taverna mitt emot buss-/och taxistationen och hamnen i Skopelos stad. Där gjorde vi gärna ett stopp då och då när vi gick förbi för att ta en liten Ouzo-meze eller i Birgits fall en Vin-meze.
Nu laddar vi för Skopelos! Återkommer med lite rapporter framöver!
Masse