Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-25, 15:50
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Karpathos/Rhodos i sep 2017

Hej Conny å alla !!
Angående Hedvigs takstolar, ja, jag har allt material och ungefärlig konstruktion i huvudet...De gamle var gjorda på nån sorts lastpallar, och dom var tunga och krångliga att lyfta på ensam. De nya blir lättare......
Vykorten, ja.....jo, det började på Kreta,i Chania, där jag bodde hos min plastkusin Maria, som är gift med en kretensisk bonde, Mikael Koltrasten, d.v.s Michailis Kotsifakis. Jobbade deltid på KAU i Karlstad, så hade inte gott om pengar, men var där minst tre veckor, så jag funderade på om jag skulle jobba nån dag eller två.
Så en dag när jag satt och surrade med ägaren till tavernan To Doloma, så frågade jag honom om varför han inte hade nåt kort på stället.Då svarade han att färgkort tryckta är dyra,så jag föreslog att jag gjorde en sv/vit teckning och trycka den på färgat papper, kunde de va nåt??
Jojo, prata går an, sa han, men blev förvånad när jag dök upp nästa dag med skissblock. Så när jag var klar och han var nöjd med teckningen, tog jag den till universitetets tryckeri, och där förminskade vi den och i källarn fanns många pastellfärgade papper, som ingen ville ha, så vi tryckte väl 2500 ex som jag tog med nästa gång jag kom till Chania. Innehavarn blev glatt överraskad när jag dunkade ner laddningen på bordet, och frågade vad det kostade....Då sa jag, ge mej mat i tre veckor så räcker det fint, och då blev han ännu gladare, och då blev jag också glad...
Så började vykortsprojektet...Det blev ett vykort till i Chania, sen hamnade jag på Karpathos, och det första kortet där blev åt MotoCarpathos. Sen spred det sej fort så nu har jag väl gjort en tie-femton kort totalt...Det senaste är åt Elias Livadiotis, Andreas Diakidis fru Marias farbror,som har en liten kafeneion i Menetes....
Besöker tandkirurgen Andreas Makris gör jag varje gång jag är på öa, i förebyggande syfte.Det vore bra om flera besökande på Karpathos gick dit och fick kollat gaddarna, för det är bra mkt billigare än i Sverige. Så jag har mandat att dela ut hans telefonnummer till den som är intresserad. Karin och Fred var där sist dom var nere,så jag hoppas att flera nappar. Dels stannar pengarna på ön, och dels får man fin service mkt billigare än i Sverige,så det är lite underligt att inte flera använder sej av denna möjlighet....
Nu ut i solen och klippa gräs....Hav nu alla en trevlig helg!!
Mvh
Mikke
Svara med citat