Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-22, 17:08
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kreta i september.

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Den 1:a september reser jag och vår dotter till Kreta och Plataniás. Har just skickat efter en reseguid, men förutom den skulle jag vilja ha många tips på bra, genuina tavernor i Plataniás och närliggande byar, samt i Chania. Även ställen där vi kan få njuta av, såväl kretensisk musik som ett glas ouzo eller retsina.

Mina favorittavernor i Platanias är Drosia och Vegera när jag vill äta mezerätter. Sonio och Barba Thomas är också riktigt bra... Barba Thomas lamm i ugn är jättegod och Sonios Spetsofai likaså.
Uppe i gamla Platanias hittar ni Belvedere som har livemusik några dagar per vecka och även bra mat.

I Agia Marina gillar vi Mitsos bäst.

Ta en taxi till Pano Stalos och ät på Leventis... deras Lamm antichristo är väl värd resan

I kolymbari fick vi en ny favorit i sommar som heter Palio Arhontiko... den ligger riktigt fint vid vattnet och är lite "finrestaurang" fast med väldigt bra priser. Även taverna Argentina är bra här om man gillar färsk fisk.

Inne i Chania är våra favoriter Salis, Koutourouki, Chrisostimos, Glossites, Maridaki, Kouzina e.p.e... den senare har bara öppet för lunch.
Hela gatan Daliani har också bra tavernor där vi aldrig blivit besvikna.

// Malin
Svara med citat