Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2017-01-12, 22:19
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Nybörjare Kykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
För två år sedan hann jag med 10 öar i Kykladerna på två veckor. Bland annat alla öar i Småkykladerna, och Amorgos. Men det var en jobbresa, så bråttom har ju inte ni.

Jag tror att det blir lugn och ro trots att ni tar alla öarna. Trivs ni på någon ö kan ni ju stanna längre, och trivs ni inte kanske det bara blir några nätter. Det är ju korta båtresor. Resan mellan Schinoussa tar bara tio minuter. Skopan går ju dessutom i stort sett varje dag fram och åter mellan Naxos och alla öar i Småkykladerna, och Amorgos. Den ö som behöver mest tid är Amorgos, för den är så stor i jämförelse.
Nä, vill verkligen inte stressa runt. Jag tycker det låter helt osannolikt att vi skulle hinna med alla öarna Måste börja kolla färjor och boenden, eller behöver jag prelboka boenden tro? Känner mig som sagt som en rookie vad gäller Kykladerna. Är båtbiljetterna dyra?

Hur långt tid tog resan mellan Shinoussa och?

Ja, Amorgos vill jag tillbringa många dagar på. Få se om det blir i år eller nästa år. Vill tillbaka till Astypalea, och det åker en färja mellan de öarna

Helena S - som gillar planerandet
Svara med citat