Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-11, 00:07
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Sv: Nybörjare Kykladerna

Jeg har vært på Santorini, Naxos, Paros, Antiparos og Amorgos.
Noen av Småkykladene har jeg kun vært innom med båt, så de vet jeg lite om bortsett fra at jeg regner med det ikke er så mye annet enn fred og avslapning der.

Santorini: Greit utgangspunkt pga. flyplassen, ganske spektakulært, turistifisert, dyrt. Det rekker fint med noen få dager der, ialle fall i høysesong.

Naxos: Min favoritt. Øya som har alt, både små landsbyer og by, supre strender, mye å se på og finne på. Vi har alltid bodd på St. George (bystranda). Da er det nært havnepromenaden, labyrinten (old town) samtidig som det er fred og ro. Om man vil til noen andre steder eller strender går det buss hele tiden. Øya er såpass stor at jeg vil anbefale å leie bil et par dager.

Paros: Fin øy, spesielt de litt mindre stedene som Naoussa og Piso Livadi.

Antiparos: Et paradis spesielt for barn, men fint også for de som liker å slappe av. Kun en landsby med en gågate med trivelig folkeliv på kveldene. En fin øy å senke pulsen på, men har alt du behøver. Brukbare strender. Om det blir for avslappende er det bare å stikke en tur over til Paros. Vi har pleid å bo på Antiparos og ta noen bussturer rundt på Paros innimellom.

Amorgos: Herlig øy. Var der i fjor og skal tilbake i år. Kun noen få og små landsbyer. Ikke så bra strender som på Naxos, men bra nok. Om du liker Antiparos vil du like Amorgos.

Nå vet jeg ikke om du starter eller avslutter på Santorini eller i Athen, men du må uansett ta deg til sluttstedet senest dagen før flyreisen. Om det blåser opp kan det hende båtene blir innstilt.

Senast redigerad av El Gringo den 2017-01-11 klockan 00:18.
Svara med citat