Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Ja två år ju en rätt så lång tid.  Att besöka saluhallen när man är i Chania är ju ett måste, skulle nog kännas konstigt att inte kunna göra det. Även om renovering säkert behövs. Man undrar vart alla affärer osv. skall ta vägen? Ofta så brukar man ju försöka finna tillfälliga lösningar i såna här situationer. Undrar om det är så i Chania eller är det bara goodbye till alla? Trist i så fall.
Hoppas vädret snart blir bättre och solen skiner på er snart igen!
/ Anne 
|
Jag tror att dom genuina butikerna hittar sin plats i Chania. Ävenså tavorna som har så god mat. Krimskramsbutikerna lägger nog ner skulle jag tro.
En underbar sol inställde sig vid 11-tiden. Sen övergick det till ösregn vid 1-tiden då alla grekgubbar återkommit till Water Edge Cafe efter att ha kurat skymning i ett dygn.
Hortamannen kom vid lunchtid med sin gryta hemifrån. Värmdes i kaminen. Jag har försökt läsa lite om julmat här på Kreta. Man slaktar då en gris och under julperioden och använder ALLA delar av grisen, då man haft fasteperiod innan julen.
Och då menar jag alla delar. Inälvor, huvud, hjärna, fötter och alla andra köttdelar. Testiklarna tvättar man och gör små ballonger till barnens glädje!!!! Man tror inte det. Så jag tror att Hortamannen kom med delar av sin slaktade gris. För han har kommit både vid lunch och middag och tillrätt sin och andras mat i kaminen. Men det är inte bara han som kommer hit på WEC med egen mat. Samt någon gång eget vin.
Birgitta, från något kylslaget Paleochora.