Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2016-12-16, 22:52
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

Åh, vilken härlig tråd! Tänker inte säga vilken som är mest pinsam hittills, men..

Är detta bara händelser i Grekland?

Nu är tråden i Kafé Kalimera, så jag väljer att berätta en händelse som skedde i Barcelona i höstas.

Vi är fem personer i en linbana på väg ner från Montjuic. Ett spansktalande par, jag och min särbo, samt en man av okänt ursprung (spanjor?). Linbanan stannar till på vägen ner och kvinnan frågar mig någonting på spanska (jag brukar ofta få frågor om allt möjligt, både i Sverige och utomlands). Jag skakar på huvudet och rycker på axlarna, som att "jag förstår inte" och tänker att hon borde ha hört att vi pratade svenska. Paret hoppar av. Precis när de hoppar av, kopplar mina knapphändiga spanskakunskaper på att att hon förmodligen undrade om linbanan åkte hela vägen ner. Eftersom jag skakade på huvudet, tolkade hon det som nej, så de hoppade av. Jag kom på misstaget och försökte ropa tillbaka dem, men hann inte. Mannen (och vi) gapskrattade när vi kom på misstaget Vi såg paret där nere sen, de såg inte så glada ut
Svara med citat