[QUOTE
Det här med att charter skulle vara nån slags gruppresa upplever jag inte heller, det var nog förr det var så. Då är det väl värre med alla bussresor som görs! DET om något är väl gruppresa! /Eva[/COLOR][/FONT][/QUOTE]
Det tog min syster flera år av övertalning för att jag skulle att åka med henne på en solresa. Hade stenhårda fördomar om charter, bekräftade av filmen "Sällskapsresan" så klart, och föredrog resor till storstäder. typ London.
Men så kom filmen "Tzatziki morsan och polisen" och jag kläckte ur mig att "kanske Grekland" ... Ett par månader senare knatade hon och jag en guide ensamma i gränden mot hotell Antonios i Pythagorion, Samos.
Året efter hittade vi själva och lät guiden åka vidare med bussen som skulle fortsätta mot andra hotell och byar.
Vi har aldrig bott på samma hotell som någon annan från flighten. Men så väljer vi små familjehotell. Och en solresa på prov har nu blivit mitt andra hem
Och vi är noga med att gynna grekerna på många sätt. Vi ger mycket dricks på restaurangerna, köper bara grekiska produkter (utan undantag) och släpar hem både vin, ouzo, krimskrams och fina hant-/konstverk.
Vill egentligen inte nämna AI på grund av grälen, men om jag inte får min dos tavernor och grillad fisk jag själv pekar ut och dukar som blåser i vinden vid stranden så är det inte en Greklandsresa