Allt stöd, kärlek och tummen upp för Janne och hans Kalimera.
Det som hänt i forumet ser jag som ett grekiskt drama

, där både Admirala och Thira uppträdde mycket grekiskt. De brinner för grekernas sak, och offrade sina goda alias och framtida medverkan på Kalimera.se för ett ställningstagande mot AI. Att det nu blev Janne som orättvist fick lida för det, är jag ledsen för och jag tror nog att de är det också. Det kan inte vara roligt att vara föremål för en sådan impulsiv aktion. Men likväl som Janne och Camilla tillfört den grekiska staten mycket turistintäkter, har ju Thira och Admirala tillfört den här sajten så oerhört mycket i form av berättelser och anekdoter (minns Admiralas humoristiska beskrivning av sitt behov av rörmokare i Napflio) information, insikter, humor och sist men inte minst
känslor. Nu rann känslorna överstyr och det blev olyckligt.
Jag förstår dock att Janne behövde tid på sig att tänka över detta - skulle det svalna eller inte? Och jag tycker det är bra att höra hur arg han blev. Ord ger konsekvenser. Men tråden fortsätter och jag tycker också att många kommit upp diskussionslystna och vill fortsätta fördöma. Känns olustigt.
Pudla (Kungspudel?) och återuppstå Admirala och Thira. Ni behövs tycker jag - det finns något ni uppväger här! Och Lissi ! - som så oförtrutet hållit liv i forumet när diskussionslystnaden lyst med sin frånvaro. Jag försöker ibland starta trådar, men det fungerar inte så bra. Däremot är jag bra på att vara tråddödare.