Citat:
Ursprungligen postat av Charleston
Det vore verkligen en smärre katastrof om Kalimera (websidan) lades ner.  Tänk så väldigt mycket nytta och nöje man haft av alla tips och resebrev och e-guider. Både från forummedlemmar och Janne himself.
|
Instämmer till fullo!
Jag var inne på Kalimeras sajt första gången 1999. Hade precis kommit hem från en charterresa, sista minuten till Santorini οch var helt galen av mersmak efter att inte ha varit i Grekland på 10 år. 1987 var jag till Korfu via tågluff (miljövänligt minsann) och Kreta 1988, charter till galna Hersonissos. Nåväl, jag var ung, då passade Hersonissos, men det var nära till Knossos, Heraklion och Spinalonga (check).
Jannes Kalimera visade ett personligt sätt att upptäcka öarna med handfasta tips och utgångspunkter för varje ö-grupp. Hade visserligen lånat Wilmaguiderna tidigare och hade dem t o m med på resorna och jag minns de underbara tipsen som gjorde ö-luffandet till äventyr. Man ville bara resa igen och igen. Spara pengar och leva som en kyrkråtta under nästan hela året för att ha råd att åka till "ta nisia" - öarna, kanske en eller två gånger på ett år. Utgångspunkt: Kos - Dodekanesserna, utgångspunkt Skiathos - Sporaderna (och för all del en avstickare till Athen - suveränt) Utgångspunkt Santorini - Cykladerna , ja ni vet...
Nu är det andra förutsättningar för mig som gäller, ryggen är risig och hotell med bra sängar är ett måste. Även sådana viktiga detaljer kan man fråga om på Kalimera - svar får man nästan alltid. Janne, σ´ευχαριστώ !