Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2016-12-08, 14:23
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 242
Standard Sv: Kalimeras betydelse och påverkan

Det vore verkligen en smärre katastrof om Kalimera (websidan) lades ner. Tänk så väldigt mycket nytta och nöje man haft av alla tips och resebrev och e-guider. Både från forummedlemmar och Janne himself. För att inte tala om alla svar på frågor man fått, varav många som man antagligen aldrig hade kunnat få svar på nån annanstans. Plus en hel del intressanta och mestadels rätt givande långbänksdiskussioner. Versionen på fejjan är ju näst intill värdelös vid en jämförelse. Tycker jag.
Mitt medlemskap började för drygt tio år sen, när jag letade efter info om att resa på-egen-hand för första gången, efter ett antal vanliga charterresor (dvs flyg+transfer+boende, nada AI). Sen upptäckte man ju hur fantastiskt det är att resa just så. Man kommer till ställen man aldrig hade kommit till annars, man förlänger resan ett antal månader med all planering och surfning och sånt och man sparar (oftast) pengar. Och till allt detta har ju Kalimera varit till helt ovärderlig hjälp. Mina åsikter.
Tror dock tyvärr, som påpekats, att det kommer att bli svårt att locka yngre generationer utan en bra mobilversion (säjer en som ännu inte har blivit ägare till en smartfån..). Nytt blod i medlemskadern är nästan aldrig fel. Kan dock mycket väl förstå att alla saboteringsförsök åtminstone tillfälligt stoppar upp möjligheten att bli medlem.
Svara med citat