Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-08, 09:00
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kalimeras betydelse och påverkan

Jag misstänker att även Xenos kan ha varit ung en gång i tiden?

Ung var hursomhelst jag när det begav sig att öluffa för första gången i mitten av 80-talet. Då fanns inte internet och inte Kalimera, man gav sig av till Aten och Pireus utan att ha koll på någonting i förväg. Blir lite nostalgisk när jag tänker på det.

Efter ett antal charterresor när barnen var riktigt små skulle det sedan comebackas som öluffare i slutet av 90-talet, då med barn i 9-10 års åldern.
I samband med det hittade jag Kalimeras forum som blev en perfekt källa med tips för resan. När barnen skulle med ville vi gärna ha lite koll i förväg hur det funkade med rutter och boenden mm.
Utöver Jannes tips tror jag mig minnas att bla Inkfish och Arne bistod med goda råd på den tiden. Minns också en "Tyrone" som var mycket behjälplig men som också lämnade forumet efter nån slags konflikt.

Har numera tappat räkningen på mina Greklands-resor men Kalimera finns alltid med som inspirationskälla. Min aktivitet på forumet går ju lite upp och ner men ni ska veta att jag med intresse följer er som är mer regelbundet aktiva.
Kalimera på facebook lyckas jag inte uppbåda nått intresse för så jag hoppas att forumet här lever vidare länge.

Senast redigerad av laero den 2016-12-08 klockan 09:15.
Svara med citat