Sv: Kalimeras betydelse och påverkan
Bra initiativ Wolfen med en positiv tråd!!!!
Själv var jag vän av Grekland redan innan jag hittade till Kalimera. Men vid det här laget har jag varit medlem i en hel del år, startat en del trådar, och gjort en massa inlägg. Men ....
..... framför allt har jag fått så otroligt mycket tillbaka i form av nya vänner som jag aldrig träffat (med några få undantag) och lärt mig så mycket om Grekland utöver det jag fått av erfarenhet från många resor. Kalimera har betytt så väldigt mycket för min glädje och kärlek till Grekland.
Tänker lite framåt och försöker hitta några positiva idéer. Misstänker att snittåldern bland medlemmarna är ganska hög (även om vi också har unga medlemmar). För framtiden är det viktigt med tillflöde av nya medlemmar. Men den senaste tiden av problem med hackers gör att det tills vidare inte kan beviljas nya inträden. Men det är ju helt avgörande för överlevnaden.
Därför en liten ny idé. I finare ordnar och andra föreningar gör man ibland så att det krävs att någon befintlig medlem "rekommenderar" ett nytt medlemskap. Man kan således bara bli ny godkänd medlem genom att någon befintlig medlem går i god för den nya medlemmen. Kan det vara ett sätt att komma förbi eller minska risken för hackers bland nya medlemmar. Samtidigt kan ju vi gamla medlemmar ge oss själva en uppgift att värva en ny medlem som är BETYDLIGT yngre än vi själva.
Litet försök till nya positiva tankar.
Masse
|