Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-07, 16:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalimeras betydelse och påverkan

Grekland har jag älskat sen första gången jag var där påsken 1984 i Rhodos stad med omgivningar. .

Sedan 1992 har det blivit minst en resa årligen och på senare tid rätt många årligen och även lite längre resor. Totalt dryga 50 resor om jag räknat rätt....
Eftersom jag fått så mycket inspiration från andra här har jag velat dela med mig med resedagbok, fotoresebrev och bildtrådar efter resorna. Faktiskt rätt många och jag älskar när andra gör samma.
Det allra roligaste med Kalimera är att jag fått många goda vänner här som jag träffat flera gånger, både i Sverige och i Grekland. Några BARA i Grekland

I Kalimeras spår har följt många lokala Kalimeraträffar, både i Lund då vi bodde där och även ett antal i Kalmar. Dock inte de två senaste åren...

Riktigt kul är att några av vännerna ska vi träffa i kväll, nämligen CarinaN med sambo.

Det hade ju varit roligt med många NYA medlemmar med friskt blod som kunde berikat forumet , men av kända skäl går ju inte det och då blir det lite stagnation kanske....

Grekland är f ö det enda land jag längtar tillbaks till redan innan jag hunnit påbörja resan hem.

Lissi
Svara med citat