Jag håller med er. Vi åker charter men väljer små hotell och har i princip alltid varit de enda från vår flight som bott där. Så utanför flygplatserna och transferbussen har vi rått oss själva och gjort egna utflykter efter eget huvud. Vad man upplever på en ö har ju inte mycket med hur man tog sig dit att göra. Och vi har bara varit på två utflykter arrangerade av resebyrån och det var inget vidare. För många som ska fösas runt samtidigt och som går och blänger på varandra. Att upptäcka ett ställe på egen hand trivs jag vi bäst med. Och att gå på olika ställen och äta varje dag. Har ännu inte sett så mycket utanför Samos så jag har ställen kvar att upptäcka. Men är inte alls främmande för att boka själv, utanför charterutbudet. Men åker med en syster som har en sjukdom så jag har, och anhöriga hemma, känt oss trygga med att kunna få hjälp av resebolaget om det skulle bli att vi behöver hjälp. Men som sagt; jag har aldrig blivit nedlåtande behandlad här. Det vore ju fånigt av den som tycker sig vara finare på grund av val av resa.

och greker på Samos och Thassos är också glada för gäster på ön och tar väl hand om oss