Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Det dröjer nog till efter helgerna innan det blir liv och rörelse igen. Jag har inte tillåtit nya medlemmar på snart ett år pga av hackare. Så några nya blir vi inte. Tyvärr.
|
Gäller detta för typ "forever"? Eller tror du att du kan tillåta nya medlemmar i något skede eller på något annat sätt än tidigare?
Trots att nya medlemmar inte kan logga in nu så hoppas jag att så många som möjligt har nytta och nöje av detta fina forum. Och kanske kommer med på Fb-Kalimera då i stället. Och alla ni som är medlemmar, men kanske är passiva, kom med och berätta om era resor och kommentera och ställ frågor vid behov. Ibland tycker jag mig ha märkt att någon har frågat något, men inte fått något svar och om detta händer och man är ny i forumet känns det säkert inte så bra. Personligen har jag svårt för att svara på många frågor, eftersom jag rätt så sällan har varit just på den plats frågan gäller.

Men hoppas så många som möjligt kommer med här och får respons och kommentarer. Det är ju det som är roligt här.
Och charter, ja, det är nog fortfarande ett mycket praktiskt sätt att resa på. I alla fall om man som jag bara har en vecka på sig. Då vill man att själva resan går så snabbt och smidigt som möjligt. I fall det finns enbart flyg för ett pris som passar vår budget så kan det vara ett alternativ, men härifrån Finland har detta hittills nog gällt bara Aten och Kreta. Så vill man direkt till någon ö är charter oftast det bästa alternativet. För mig finns det ännu många typiska charterresmål att välja på, alltså ställen jag inte har varit på, som t.ex Parga, Samos, Korfu...
Vad man sen gör på resan har ju inget att göra med det hur man reser och var man bor (med undantag om man absolut inte vill bo på samma hotell som ens landsmän

). Och vill man bara sola, äta och lata sig så är det ju helt tillåtet.

Ibland kan det vara just det man behöver.
Själv skulle jag gärna forska området och överhuvudtaget resa oftare och vara längre i Grekland, men det är inte möjligt just nu. Därför njuter jag väldigt mycket av att kunna "följa med" på andras resor här på Kalimera.
AI har jag aldrig varit på och skulle inte ens kunna tänka mig det. Men "vanliga" charterresor är helt ok, tycker jag. Man kan ju alltid försöka välja bolaget man reser med, jag som finländare kan t.ex välja ett finländskt bolag och på det sättet stöda mitt hemland och sen Grekland på plats. Men jag kollar förstås resmål, hotell, pris, flygtider förrän jag bestämmer mig så det kan bli något typ TUI också.
Hoppas många planerar Greklandsresor nu!
/ Anne