Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-27, 14:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad ni skulle ha gjort i Grekland

Jag har ju förmånen att kunna åka i princip hur ofta jag vill till Grekland och återvänder ju ofta till samma ställen...dvs Tinos, Aten/Pireus, Peloponnesos och Kreta. Det är ju ganska stora resmål till ytan så helt utforskat kommer det aldrig att bli oavsett hur många gånger jag/vi åker tillbaks.
Det jag har blivit mycket bättre på numer är att söka upp det riktiga vardagslivet och att söka oss utanför t ex Atens centrum och åka eller gå ut till förorterna och utforska dem. DET har vi inte gjort förut. Nu på senaste resan tog vi metron ut till ändstationen Agia Marina och så gick vi tillbaks in till Plaka. Man får se mycket på vägen. En dag tog vi Metron till Kifissia och det var en fantastisk del av Aten, Exklusiva affärer och gallerier och fantastiska hus och trädgårdar. Ett Atens Djursholm... Ett av Atens äldsta konditori grundat 1882 fikade vi på.
Vi har blivit bra på att söka upp musikevenemang på plats och har fått se Georgios Dalar och Yannis Kotsiras på Mégaro Mousikís och nu senast Giannis Parios och Eleni Bitali på Iera Odos...Man ser affischer på stan och "hugger direkt"
Så har jag börjat engagera mig lite i hjälparbete för fattiga medan jag är i Grekland....Sånt tänkte jag aldrig på förr....

Detta kanske inte var sådant Du menade i Din fråga Getpinglan, men våra semestrar på samma resmål blir mer i alla fall och mer givande för varje gång...och än så länge tänker vi fortfaranden "Nästa gång ska vi....."

Lissi
Svara med citat