Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-25, 11:47
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Automatiskt vatten på borde

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Vad gäller brödet upplever jag att fler och fler frågar om man vill ha bröd. Jag har gissat att det beror på att turister bråkat om att de inte beställt något bröd och ändå fått det. Men förr om åren kom brödet automatiskt på bordet, det verkar vara det traditionella. I en grekisk måltid ingår brödet.
Så är det för oss också. Dom flesta tavernor vi frekventerar frågar oss om vi vill ha bröd. Vi säger nej, om jag inte äter soppa. Men grekerna äter VÄLDIGT mycket bröd till maten och även det har jag förståelse för, har även sett det bland greker i Sverige också.

Serveringsavgiften tycker jag har blivit mycket mindre förekommande på slutnotan än det var tidigare. Kanske det inbakas i maträtterna? Jag må säga att grekerna gör allt för att få behålla sina turister, vi behövs och då anpassar dom sig. Det är därför man gillar greker och den grekiska mentaliteten.

Detta skriver jag men då undantar jag de populära turisttavernorna.

Då det gäller vatten, som automatiskt kommer någon gång till oss och då kostar en halvliter 50 cent accepterar vi det. Skulle vi inte dricka upp allt tar vi med det eller ger blommorna det

Birgitta.
Svara med citat