Ytterligare en dag I paradiset och idag nästan vindstilla igen efter gårdagens blåst. Blå himmel var det också, så jag bestämde mig för en vandring som jag gjort förut, både med Claes på sommaren och ensam på våren då det var grönt och frodigt! Jag packade ned vatten och badkläder I ryggan. Mat eller fika räknade jag med att hitta på vägen. Målet var att gå längs havet till Ag. Sostis och sen vidare till Laoti och sen till Porto där jag räknade med både långbad och mat...jag menar där finns både taverna och supermarket....( trodde jag)
Det var fin väg till Ag Sostis och nära havet går man nästan hela vägen..men kargt är det nu efter en torr sommar och stranden var fin när jag kom fram. Nästan öde och kav lugnt....men det var för tidigt för stopp tyckte jag. Jag gick vidare till Laoti, men där var helt öde och ingen strandservering I sikte....så jag fortsatte efter stranden till Porto...Där var en servering,med skylt om både kaffe och mat... men det gick inte att få kontakt med en levande själ som kunde serva..de höll på att stänga ner... Stranden var den tråkigaste av alla tre så jag avstod bad och tänkte att jag travar väl hem igen då till Ag.Fokas med mina badkläder...

Sagt och gjort...har jag travat 7 km så kan jag gå lika många hem...fast efter landsvägen då. Kanske fanns en taverna öppen? Så icke, men en iskaffe på burk hittade jag I en liten, nästan tömd minimarket. Stängning även där..
Efter dryga 12 km sammanlagt kom jag åter till Ag Fokas där en greksallad och kvarts krus vitt serverades alldeles vid vattenbrynet I skugga under parassoll! Smakade gott!!! Hungern är bästa kryddan!! Så stannade jag flera timmar och njöt och badade. Resten av eftermiddagen och förkvällen har ägnats åt dels vila, dels promenad I byn för att se solen gå ner. Kl 22 efter att sista båten anlänt och gått vidare ska jag bjuda Nikoleta på ouzo med pikilia i trädgården. Trevligt! Även denna kväll kommer att bli sen , ljummen och med stjärnhimmel och spelande cikador. Vem vill sova då???
Lissi